Transalpina (DN67C, Novaci – Obarșia Lotrului -Sebeș)

Copy – Paste special… sau un Transfăgărășan Reloaded, numai că peste mai mulți munți, o leacă mai sus, mai “deschis” și cu panorame mai largi.  Să pregătim puțin terenul pentru primăvară, când s-or duce zăpezile și asfaltul o să rămână, sper, la locul lui…

Transalpina_Drumul_Regelui_DN67C_Novaci_Sebes_012

Toată lumea vorbește de Transalpina, că e mai “tare” în asfalt și în metri altitudine decât fratele de la est de Olt. Asta așa e, clar: Tranasalpina urcă până la 2145 m, în Pasul Urdele, în timp ce micii, porumbii fierți și toaletele ecologice fraternizează cu marmotele de pe Transfăgărășan la 100 mai jos, la “doar” 2042 m.
Nu am numărat nici serpentinele și nici nu știu exact ce lungime au cele două drumuri, dar e clar că nu se pot compara unul cu altul. Fiecare are frumusețea lui, așa că cel mai bine e să le bați pe amândouă, ca să poți gusta și “alpinul” din Transfăgărășan și “mioriticul” din Transalpina.

Transalpina_Drumul_Regelui_DN67C_Novaci_Sebes_003

Că îî zice și DN 67C, ori Drumul Regelui, pentru că a fost reconstruit în perioada interbelică și inaugurat în 1935 de către Carol al II-lea, că a fost reabilitat și de nemți în timpul celui de-al doilea război mondial, că leagă Novaciul de Sebeș, că taie Parângul și pe urmă se strecoară printre Șureanu și Cândrel, pe valea Frumoasei (Sebeșului) sunt doar detalii bune de hartă, GPS sau wikipedia.

Transalpina_Drumul_Regelui_DN67C_Novaci_Sebes_020
Așa că mai bine pornești la drum. Doar așa o să te bucuri de priveliști amețitoare, o să te minunezi de “lucrătura” nemților, căci parapeții din piatră făcuți de ei rezistă și acum sau o să savurezi papanașii cu afine din patria afinelor de la Cabana Obârșia Lotrului. Dacă mai adăugăm și frumusețea sălbatică și stâncoasă a văii Frumoasei și peisajele de pe malul lacurilor de la Oașa, Tău-Bistra și Obreja de Căpâlna, ori drumul prin pădure până la cetatea dacică de la Căpâlna, tocmai am făcut de un “pachețel turistic” perfect pentru un weekend :-).


———————-
Vezi şi:
Extern: Harta

 

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *