Făgăraș, 7-8 iulie 2012

Hai că vine weekendul dar si canicula. Nu e vreme de stat, ca acusi trece vara. Bocancii in picioare sau bicicleta la purtator si fuga la munte. Nu e de stat in orase. Poti alege Transfagarasanul si de acolo sus pe creasta spre Negoiu la vest sau spre Ferastra Zmeilor si Podragu la est. Peisajele, racoarea si aerul de munte sunt incluse in pachet 🙂

Asa am facut noi in weekendul 7-8 iulie. Dupa ce am ajuns sus pe Transfăgărășan, destul de târziu (trecut de ora 12), am facut rucsacii repede si am plecat pe traseu. Ținta noastră: Lacul Podu Giurgiului, să vedem dacă mai are gheață în el și dacă mai e așa frumos, albastru și cristalin cum îl știam din alți ani. Din curba dinaintea Cascadei Capra, am luat banda galbenă care ne-a scos in creastă fix la Fereastra Zmeilor, după ce, mai jos am trecut pe lângă refugiul cu același nume.  Facem cîteva poze și plecăm mai departe. Trecem și de zona denumită “La trei pași de moarte !” (nimic deosebit și înfricoșător; doar câteva cabluri și atentie mai mare :-)), după care continuăm treseul,  mai lejer, pe piciorul nordic al Varfului Arpașu Mic, și, după un alt mic urcuș, ajungem în șaua Vârtopului, unde se găsește Monumentul Nerlinger. E cam târziu, așa că, după ce facem pauză și admirăm triunghiul de apă al lacului Buda, hotărâm să facem cale-ntoarsă și să lăsăm Lacul Podul Giurgiului pentru o tură viitoare.Fagaras_010

Fagaras_varfurile Lespezi_si_Negoiu

Duminică 8 iulie, vremea nu am mai tinut cu noi, și tura a fost una extrem de scurtă. Traseul nostru a plecat dintre micii și claxoanele din căldarea Bâlea și a continuat până pe Vârful Paltinul, de unde ne-am și întors: pe Lespezi – Negoiu îi băga la greu cu furtună și trăsnete, și venea spre noi 🙂