Pensiunea Floare de Colt (Poiana Galdei) – Muntii Trascau

Locatie 100% verificata de CartitaCheile Intregalde din Muntii Trascaului sunt o zona superba, de care ne-am indragostit de-a lungul anilor. De fapt ne-am indragostit de Muntii Trascau cu totul, pentru ca iti ofera peisaje montane spectaculoase si atractii pentru zeci de zile de vacanta. Vacanta sa tot ai ca Trascaul nu pleaca nicaieri 🙂

Muntele ca muntele, dar nu stiam ca avem rude prin zona asta de Apuseni. Dar uite ca nici nu avem rude :-)) A fost doar o impresie, atat de bine am fost primiti de gazdele noastre de la Pensiunea Floare de Colt din Poiana Galdei.

Pensiunea Floare de Colt - Poiana Galdei (zona Intregalde)

Pe Valea Galdei noi am avut “treaba” cu cateva locuri pe care voiam sa le vedem de mult timp. Primele au fost pitorestile Chei Intregalde (locul in care gasim Floarea de Colt / Leontopodium alpinum, la cea mai joasa altitudine din Europa – cca 600m) si suratele lor, mai mici dar la fel de pitoresti, Cheilei Galditei. Dupa ce am terminat cu cheile, zilele urmatoare am trecut si la urcat pe munte, tinta fiind Piatra Cetii si Piatra Craivii – cele doua varfuri semete care se vad de pe E81Alba Iiulia – Aiud, si pe care de mult ne pusesem in cap sa le urcam.

Si cum imbinam noi mersul cu cortul cu cazarea la pensiuni faine, uite asa am ajuns si la Pensiunea Floare de Colt din Poiana Galdei. Prea multe nu are rost sa spunem pentru ca imaginile vorbesc de la sine. Ce trebuie sa spunem insa e ca locul este unul de vis, o casa cu decor rustic, cu muuulte flori, cu foisor si cu o gradina imensa, toate “prinse” pe Valea Galdei inte doua dealuri impadurite unde linistea si aerul curat sunt stapane. Gazdele te primesc cu caldura si in scurt timp ai impresia ca le cunosti de o viata si te simti ca acasa. Camerele de oaspeti sunt sus, la etaj, sunt simple si curate iar baile, sunt pe hol.

Si daca ai tras la Floare de Colt nu trebuie sa ratezi un mic dejun autentic, cu o papara ardeleneasca pe cinste si un “incalzitor” pe baza de afine si merisoare. Nimic nu te trezeste la viata mai bine decat un mic dejun si o cafea buna in linistea si racoarea diminetii de munte. Sa mai spunem ca rosiile si celelalte legume sunt din gradina pensiunii? Iar daca accepti invitatia gazdelor de a vizita gradina, cu care se mandresc pe buna dreptate, o sa descoperi si cateva pasari exotice pe care gazdele le cresc. Iar pentru cei mici, iepurii, pisicile si catelusii pensiunii o sa fie cu siguranta cea mai mare atractie.Pensiunea Floare de Colt - Poiana Galdei (zona Intregalde)

Pensiunea Floare de Colt - Poiana Galdei (zona Intregalde)_18_resize

Pensiunea o gasesti usor la o simpla cautare in Google: “floare de colt poiana galdei”. Este locul perfect unde poti sa te cazezi daca vrei sa descoperi frumusetile Muntilor Trascau, fie de aici de prin sudul lor – Cheile Intregalde, Cheile Galditei, Piatra Cetii, Piatra Craivii, Cheile Tecsestilor,  sau putin mai spre nord – Cheile Rametului si Manastirea Ramet, sau Cheile Valisoarei, Rametea, Piatra Secuiului si Coltii Trascaului.

Iar daca vrei si experiente gen “adventure”, seara gazdele pot aranja sa vezi si ceva mistreti. Nu, nu au nicio intelegere cu ei :-)… numai ca in padurile din zona sunt multi mistreti si daca stai la panda intr-un observator improvizat undeva in spatele gradinii, ai sanse sa ii vezi cum coboara seara ca sa devoreze stiuletii de porumb aruncati  pe post de “momeala”. Sincer, noi am stat cam o ora dar nu am avut “noroc” de mistreti. Poate data viitoare reusim totusi sa ii vedem… 🙂 Mai bine asa  decat pe traseu pe munte.