Cozia Mountain Run – una dintre cele mai faine experiente montane

Snitele, oua, branza si ceapa verde –  Primul semimaraton nu se uita niciodata 🙂

Snitele, oua, branza, ceapa verde, o dusca (sau doua) de palinca si multa socata. Asta a fost micul dejun in dimineata cursei, la primul concurs de alergare montana la care am participat – Cozia Mountain Run, editia 2013. In campingul Manastirii Turnu, unde ne-am cazat si de unde s-a dat si startul, era agitatie mare – ultimele pregatiri, unii faceau putin miscare, stretching, altii mai cu foamea in ei, luau cateva guri de paste, un batonas de cereale si alte chestii soft.

Noi? Eheee, balotam la snitele… Pai cum nene, sa plec eu asa nemancat pe traseu? Mie daca mi se face foame, mi se taie gazul si ma ia cu tremurat :-). Pe munte, eu sunt genul care dau randament mai mare cu incarcatura in stomac. Niciodata nu i-am inteles pe cei care zic ca nu e bine sa mananci inainte de efort. La mine e invers, pe munte merg cel mai bine cand am mancat zdravan. Nu ai de unde sa stii prin ce coclauri ajungi si cand reusesti sa mai mananci.

Medalia de Horezu de la Cozia Mountain Run - concurs de alergare montanaCozia Mountain Run - concurs de alergare montanaCozia Mountain Run - concurs de alergare montana

Ca ne-am pus apa minerala in bidoane si ne-a fasait si stropit pe picioare de la primii pasi nu mai spunem. Un semi-dezastru au fost si snitelele, socata dar mai ales palinca…cel putin eu am continuat sa le “savurez” fara voie pana aproape de jumatatea cursei :-). Si cu toate impedimentele astea in materie de alergare am reusit sa scoatem amandoi niste timpi buni, mai ales daca luam in calcul faptul ca nu ne-am antrenat mai deloc. Cateva iesiri la alergat in parc cu o luna, o luna si ceva inainte, si nu mai mult de 7 -10 kilometri alergati / iesire. Si uite asa am alergat 21 de kilometri pe munte, pe traseul de semimaraton Stanisoara in 2:35:38 si 2:54:34 iar ca locuri, la general, am iesit pe 39 si 59 din 109 participanti. Eu zic ca e destul de bine.

Daca eu am tras destul de tare, nu la fel a facut si Raluca – ea a avut timp sa se opreasca sa mai faca si poze cu flori (cu mobilul) ba chiar a gasit si un mobil pe care l-a inapoiat posesorului la sfarsitul cursei. Si cu toatea astea a scos doar cu cateva minute in plus fata de mine. Per ansamblu pentru o prima cursa de seimiaraton montan am iesit destul de onorabil – pe categorii, la open masculin 32 din 65 iar la open feminin 9 din 21 sunt niste locuri frumusele pentru niste oameni neantrenati.

Cozia Mountain Run - concurs de alergare montana

Pepene si endorfine 🙂

Cozia Mountain Run a fost primul concurs de alergare montana la care am participat si, pentru ca a fost o experienta placuta si interesanta, ne-a deschis apetitul pentru astfel de evenimente. Pur si simplu s-a intiparit in memorie la capitolul experiente faine.

O zi de vara superba si un final de cursa in care endorfinele si euforia s-au pupat de minune o felie de pepene rosu dulce si zemos care ne astepta la linia de finish (ce e drept au fost mai multe felii – pentru ca nu puteam sa ma opresc 🙂 ).

Dupa episodul pepene, pana la festivitatea de premiere si tombola cu premiifarfurii din lut de Horezu, am continuat procesul de hidratare si cu o bere (zice ca are vitamine si e buna dupa efort 🙂 ), timp in care au sosit si concurentii de la traseul lung, cei care au urcat pana sus, la cabana Cozia.

Cozia Junor - Cozia Mountain Run - concurs de alergare montanaCozia Junor - Cozia Mountain Run - concurs de alergare montanaCozia Junor -Cozia Mountain Run - concurs de alergare montanaCozia Junor - Cozia Mountain Run - concurs de alergare montana

A meritat sa mergem atat pentru sport – algarea in sine, locurile de vis dar si pentru atmosfera de competitie si spiritul de echipa. Cozia Mountain Run are si un scop caritabilstrangerea de fonduri in scop umanitar. Anul trecut ajutorul a mers catre o mama a patru copii, care in urma unui accident a fost diagnosticata cu traumatism vertebro-medular. Totodata, a fost facilitata si participarea la Cozia Junior a 25 de copii de la Asociatia filantropica “Sfantul Nicolae” din Sibiu.

Festivitatea de premiere - Cozia Mountain Run - concurs de alergare montanaFestivitatea de premiere - Cozia Mountain Run - concurs de alergare montana

Cat despre locuri, ce sa mai spunem – sunt cu adevarat superbe. Muntii Cozia la mijocul verii sunt un loc de vis – verdele, padurea si stancaria sunt la ele acasa. Ce e drept, in timp ce alergi in cursa, nu prea ai timp sa te opresti sa adimiri peisajul… dar il simti. Iar ambele trasee, cel scurt, Stanisoara – 21 km , si cel lung, Cozia – 30 de kilometri, trec pe la manastirile Stanisoara si Turnu, locuri frumoase si binecuvantate.

Alergam si anul asta in Cozia

Nu are rost sa intram acum in detalii motivationale de genul “De ce alergam?”. Simplu, pentru ca alergam. Pentru ca am prins gustul pentru genul asta de activitate, pentru ca avem nevoie de miscare dupa 5 zile de stat cu posterioerele la servici in fata monitorului, pentru ca pe langa beneficiile fizice alergatul ajuta si la un tonus mental ridicat – endorfinele (endogenous morphine) “e de vina” 🙂 Ce e cel mai important e ca dupa Cozia Mountain Run 2013 alergatul a devenit parte din stilul de viata si din rutina saptamanala. Si e tare bine ca s-a intamplat asa.

Daca vrei sa incerci genul asta de competitie, concursul din Cozia e momentul ideal. Traseul Stanisoara de 21 de kilometri si 700 meri diferenta de nivel este perfect pentru incepatori. Si nu trebuie sa iti faci probleme ca nu poti sa termini cursa – timpul limita e de 8 ore. Daca poti sa alergi 10 kilometri in parc, garantat poti sa termini si traseul de semimaraton fara sa te stresezi foarte tare. Merita sa incerci. Pana pe 5 iulie mai ai timp sa te antrenezi 🙂 Toate detaliile legate de eveniment le gasesti pe coziamountainrun.ro. Ne vedem acolo!

3 thoughts on “Cozia Mountain Run – una dintre cele mai faine experiente montane

1. Foarte frumoasa povestea acestei curse..
    Eu m-am inscris pentru anul acesta si cautam povestiri de la editiile anterioare. Acum de-abia astept sa inceapa cursa!

2. Foarte, foarte tare! Apreciez mult cand oamenii se implica in astfel de activitati!
    Poza cu piticii alergand, e mortala!