Piatra Craiului, pe creastă prin refugiul Grind și vârful La Om

Mai puține vorbe de data asta pentru că peisajul ne-a tăiat răsuflarea. 🙂
Am încheiat primăvara de anul acesta cu o tură în forță, iar Piatra Craiului a fost destinația perfectă. Deși plănuită la două zile, din motive tehnice, tura s-a scurtat la doar o zi și un pic, dar peisajul și traseul au compensat din plin.
Ca de fiecare dată, Culoarul Rucăr-Bran nu s-a dezis și ne-a întâmpinat cu priveliștile sale deschise spre Piatra Craiului dar mai ales spre abruptul vestic al Bucegilor, unde zăpada rămasă pe firul văilor contrasta cu verdele și căldura de jos, de la poale. Pe seară ajungem în satul Peștera iar noaptea ne prinde la fix, tocmai la Casa Folea, la poalele muntelui, de unde pleacă și traseul nostru.

A doua zi, plecăm pe marcaj cruce roșie, de la Casa Folea, cu planul de a ajunge pe creastă, prin Șaua Joaca, La Table și refugiul Grind. Deși norii se plimbă pe cer iar creasta e prinsă în ceață, hotărâm să urcăm, mai ales că nu sunt semne de furtună cu fulgere și trăsnete; cel mult o să orbecăim puțin prin ceață și o să înghețăm din cauza vântului. Dar vremea ține cu noi și, fix pe creastă, norii se sparg și avem parte de un spectacol unic. Trecem de vârful La Om (sau Piscul Baciului, 2238m) și ajungem la refugiul din Șaua Grindului unde, brusc, la picioarele noastre se deschide abruptul dinspre Refugiul Șpirlea (spre La Lanțuri și Zaplaz), iar în depărtare privirea bate roată, de la Plaiul Foii și Făgăraș până spre Curmătura și Piatra Craiului Mică. Suspendat parcă, flancat de pereții ce coboară abrupt spre Zaplaz, refugiul din Șaua Grindului și priveliștea de aici ne duc cu gândul pentru o fracțiune de secundă tocmai la Machu Picchu. După o pauză binemeritată și o gustare hotărâm să coborâm, cu atât mai mult cu cât norii începeau să se strângă iar, parcă și mai hotărâți de data asta.

După ce trecem de Refugiul Grind, o lăsăm mai moale și ne relaxăm privirea cu ceva gențiane ori sculpturi și dantelării interesante în trunchiurile de molid. Ba chiar ne întâlnim cu un alpinist, putem spune alpinist înotător 🙂 , care lenevea într-o băltoacă: Tritonul de munte (Triturus alpestris), cu care ne-am și fotografiat 🙂