O plimbare de iarna: Azuga – Valea Grecului – Diham

Azuga – Valea Grecului – Cabana Diham – o invitatie la o plimbarica lejera de weekend de o zi, sau, de ce nu, de doua zile, asta daca te hotarasti sa innoptezi la Diham. Weekendul trecut am hotarat sa mai “bagam o fisa” la una din turele noastre preferate de toamna si de iarna. De data asta am ales iar sa mergem pe schiuri – suntem incepatori si merita sa profitam de orice ocazie ca sa ne perfectionam 🙂

Si ne-am perfectionat si la carat aparatul foto degeaba pentru ca la prima poza s-a stricat butonul declansator (reparat la service-ul Canon in vara trecuta). Si uite asa am ales sa ne rupem spatele cu aparat foto si obiective ca sa facem poze tot cu telefonul mobil.

Traseul pleaca din Azuga si ajunge pana la Cabana Diham, este prin padure si pe culmi domoale si are marele avantaj ca este presarat cu privelisti excelente asupra abruptului Bucegilor. Iarna, cu zapada maricica se fac cam 3 ore si jumatate pana la Cabana Diham. Traseul este potrivit atat pentru plimbare pe jos cat si pentru schiul de tura.

Traseul (triunghi galben) pleaca din apropiere de gara Azuga. Se merge spre nord, pe un drum paralel cu calea ferata si dupa 5-10 minute se face stanga, se trece un mic pod si se intra in padure pe Valea Grecului. De aici traseul inainteaza pe vale si urmareste firul apei. In partea superioara a vaii traseul paraseste firul apei si urca in stanga destul de sustinut. Este singura portiune mai grea a traseului – cca. 30 minute de urcus sustinut. Insa tot efortul merita cu varf si indesat odata ce iesi din padure si ajungi pe Varful Grecu (1432 m). Am avut noroc si am prins vreme buna asa ca ne-am bucurat de una dintre cele mai frumoase privelisti asupra Bucegilor. De fapt este o panorama de 360 de grade – se vad Bucegii, Postavarul, Piatra Mare si Baiului. Iar despre Bucegi, ce sa mai spunem – se vad la perfectie Crucea Caraimanului, releul Costila, Coltii Moararului, Bucsoiul si traseul spre Malaiesti – La Prepeleac.

Valea Grecului - din Azuga la Cabana Diham

Nu am stat prea mult in poiana din jurul Varfului Grecu pentru ca ne sufla vantul rau de tot. Am continuat traseul si am intrat imediat in padure, de-a lungul unei culmi domoale. Dupa privelistea incredibila de sus aici ne astepta o alta surpriza – un adevarat tunel de gheata, desprins parca din povesti. Crengile acoperite de zapada si chiciura se impreunau deasupra noastra. Aveam impresia ca trecem printr-o adevarata catedrala gotica naturala – din zapada si gheata.

Inca o urcare lejera si iesim in Varful Leuca Mica, unde iar avem parte de privelisti superbe cu Bucegii si Coltii Morarului. De aici traseul devine usor, practic este numai o coborare pana in Cabana Diham. In Saua Baiului (Dihamul Militar), in apropiere de antena telecom, traseul se intersecteaza cu triunghiul albastru – traseul care vine din Gura Diham.

La Cabana Diham ai parte de tot ce vrei de la o cabana de munte, mai ales dupa un traseu de iarna. E cald, e bine, poti sa iti pui lucurile la uscat si sa te incalzesti cu un ceai fierbinte ori o ciorbita si un felul doi aproape ca la mama acasa. Si de aici, de la cabana, privelistea este una superba. Dupa ce te-ai incalzit si iti faci curaj sa iesi afara, poti sa alegi din mai multe rute de intoarcere. Daca ai venit cu masina, o iei inapoi pe acelasi drum pana in Azuga. Daca ai venit cu trenul esti mai castigat pentru ca nu esti legat de masina si de intoarcerea in acelasi loc. Poti sa cobori fie pana in Gura Diham si de acolo in Busteni sau poti sa te duci spre nord-est spre Cabana Steaua (Forban) si de acolo sa traversezi DN 73 A si sa cobori in Predeal.

Seara am avut noroc de prieteni priceputi in ale schiului si in ale condusului care au coborat rapid tot pe Valea Grecului pana la masini. Noi am fost cam rupti de oboseala si, cum coborarea pe schiuri pe Valea Grecu depasea cu mult nivelul nostru de schi de tura, am ales sa nu ne rupem oasele si sa coboram pe un traseu mai usor, spre Gura Diham, sa mai bem un ceai cald si acolo si sa asteptam sa ne vina “cainele” sa ne ia :-). “Doi purici la iesirea dintr-o carciuma: – Ce facem? O luam pe jos sau chemam un caine?”

2 thoughts on “O plimbare de iarna: Azuga – Valea Grecului – Diham

1. Salut. Traseul nu este foarte dificil. Nu stiu daca este neaparat pentru incepatori insa cine a mai iesit la cateva trasee usoare de munte il poate face dus intors intr-o zi.